Veelgestelde vragen over autotransport

Hieronder ziet u een overzicht van de meestgestelde vragen.

English                              Deutsch

Binnen hoeveel dagen na het plaatsen van een order heb ik mijn auto op de bestemming?

Normaal gesproken is bij binnenlands transport uw auto binnen 5 werkdagen na opdracht op de bestemming en bij buitenlands transport binnen 10 werkdagen na opdracht.

Kan mijn auto op een specifieke datum/tijd afgeleverd worden?

Onze prijzen zijn gebaseerd op levering binnen 5 (binnenland) of 10 (buitenland) dagen na opdracht. De transporten worden dan zo efficiënt mogelijk ingepland. Hierdoor is het niet mogelijk om vooraf een specifieke datum of tijd af te spreken. Echter kunnen wij u wel voortijdig waarschuwen wanneer uw auto geladen of gelost wordt zodat u de ontvangst kunt regelen.

Wat voor papieren zijn er nodig voor het transport van een auto?

Voor het transport van auto’s binnen de EU zijn geen papieren nodig behalve de normale transport documenten CMR of AVCM. U hoeft hiervoor niets te doen.

Is mijn auto verzekerd tijdens transport?

Uw auto is verzekerd volgens de CMR of AVCM voorwaarden. Indien gewenst kunt u met uw verzekering contact opnemen voor aanvullende verzekering.

Wat gebeurt er met eventuele transportschade?

Voordat wij uw voertuig laden controleren wij deze op beschadigingen. Wij nemen voor laden altijd foto’s van uw voertuig. Na lossen nemen wij weer foto’s van uw voertuig. De eventueel tijdens het transport opgelopen schade wordt volgens de CMR of AVCM regeling vergoed.

Ik heb een auto buiten de EU gekocht. Hoe moet deze getransporteerd worden?

Transport vindt ook hier plaats met CMR vrachtbrief. Tevens moet een T1 formulier aangevraagd worden bij de Douane. De auto moet uitgeklaard worden in het betreffende land. Deze dient bij binnenkomst bij de Douane ook weer ingeklaard te worden. Deze formulieren kunnen wij voor uw verzorgen.

Ik heb een auto binnen de EU gekocht, moet ik die invoeren?

Een auto die binnen de EU gekocht is, hoeft niet ingevoerd te worden. Echter moet deze nog wel door de RDW gekeurd worden.

Kunnen jullie schade auto’s vervoeren?

Onze chauffeurs zijn gespecialiseerd in het laden en lossen van auto’s met schade. De autotransporters zijn voorzien van speciaal gereedschap en een lier waardoor het vrijwel altijd mogelijk is schade auto’s te laden. In enkele gevallen moet er geladen worden met een heftruck.

Ik heb een contactpersoon op de bestemming. Kunnen jullie contact met hem/haar opnemen?

Als wij van u de gegevens van de contactpersoon tijdig aangereikt krijgen, nemen wij op het afgesproken tijdstip (bijvoorbeeld 2 uur voor arriveren) contact op.

Kunnen jullie stallingskosten/aankoopkosten contant voorschieten?

In overleg kunnen wij een beperkt bedrag contant voorschieten. Dit dient dan vooraf op onze rekening gestort te worden.

Wat bepaalt de prijs van het transport?

De kosten van het transport zijn afhankelijk van de afmetingen en gewicht van het voertuig. Aan een camper hangt een ander tarief dan aan een personenauto. Om de prijs te berekenen hebben wij laad- en losadres nodig en afmetingen van het voertuig. Beschikt u niet over deze informatie dan is merk/type/bouwjaar voertuig ook voldoende. Wij kunnen dan de aanvullende gegevens voor u opzoeken.

Kan de auto overal opgehaald worden?

Wij kunnen zowel bij bedrijven als bij particulieren laden/lossen. Het adres moet wel bereikbaar zijn voor onze autotransporters. Is dit niet het geval, dan kunnen wij in onderling overleg naar een alternatief zoeken.

Extra informatie of een speciale vraag? Neem contact op!

Sinke Autotransport Service
Schuttershofstraat 5
4434 AT Kwadendamme

info@autotransport-sinke.nl
www.autotransport-sinke.nl

Niwo: 060085395
KVK: 22060740
BTW: NL8155.88.574.B01

Tel. 06-51 81 40 50